Funkcja opiekuńcza rodziny obejmuje nie tylko opiekę nad dziećmi od ich poczęcia do usamodzielnienia, ale także dotyczy opieki nad tymi członkami rodziny, którzy z racji swojego stanu zdrowia lub wieku nie są w stanie samodzielnie zaspokoić swoich potrzeb. Funkcja opiekuńcza rodziny wyraża się przede wszystkim w dostarczaniu pożywienia, ubrania, ochrony przed utratą zdrowia czy życia, zapewnieniu niezbędnych środków do rozwoju biologicznego, psychicznego, społecznego i duchowego.
Funkcja wychowawcza określa oczekiwania i wymagania wobec rodziny, które dotyczą stymulowania osobowego rozwoju jej członków. Oznacza to, że w rodzinie dokonuje się najważniejsza część ogólnego procesu wychowawczego, któremu podlegają ludzie. O ile proces socjalizacji uzdalnia człowieka do bycia z innymi i bycia w świecie, tak by być twórczym, współdziałającym i nie wyrządzać krzywd innym, to proces wychowania uzdalnia do bycia coraz bardziej człowiekiem. W rodzinie dziecko uczy się „jak być człowiekiem”, „jak być sobą”. Rytm życia rodzinnego, stałe, żywe, emocjonalne relacje z innymi są najlepszymi okazjami do uczenia się miłości, otwartości życzliwości, prawdomówności, sprawiedliwości a także poznania swoich możliwości umysłowych, zręcznościowych czy artystycznych. Rodzice, rodzeństwo i inni członkowie rodziny poprzez zachętę, dezaprobatę, współdziałanie, pomoc, własny przykład, stymulują w sposób jawny i ukryty rozwój człowieczeństwa u swoich członków.
Funkcja kulturowa oznacza, że w rodzinie dokonuje się przekazywanie tradycji kulturowej, a także tworzenie nowych jakości. Dziecko w rodzinie poznaje tradycje i zwyczaje regionalne związane z różnymi świętami, ważnymi wydarzeniami.
Funkcja religijna rodziny jest odpowiedzią na potrzeby człowieka, bycia w łączności z Istotą przewyższającą go, dającą bezwzględne bezpieczeństwo, poczucie własnej wartości, sprawiedliwą i kochającą. Religijna funkcja rodziny obejmuje wszystkie czynności i przekazy werbalne i niewerbalne, które dotyczą religijnego rozwoju człowieka. Na rozwój ten składa się poznanie rzeczywistości religijnej, a więc pojęć religijnych, wymogów moralnych, wzorów zachowania religijnego i łączności ze wspólnotą religijną.
Nie wszystkie rodziny wymienione funkcje realizują w takim stopniu, że dzieci mają stworzone optymalne warunki osobowego rozwoju. Wiele rodzin to rodziny dysfunkcyjne, czyli takie, w których jedna lub kilka funkcji nie jest prawidłowo realizowana. W jednych rodzinach pojawiają się trudności w ich realizacji na skutek czynników zewnętrznych (bezrobocie, utrata zdrowia itp.). Są jednak i takie rodziny, w których źródło dysfunkcyjności tkwi w wielu czynnikach odnoszących się do właściwości osobowościowych członków rodziny. Mogą to być zachowania o charakterze nieprzystosowania społecznego, alkoholizm, przestępczy styl życia, brak respektowania norm moralnych czy też brak odpowiedzialności.
Konto usunięte
02.04.2010 r. 20:50:13
pani profesor gotowe
Konto usunięte
02.04.2010 r. 20:50:31
O ja ,,,, Sylwia wygralas ! ja nawet nie zaczelam
Konto usunięte
02.04.2010 r. 20:51:52
Mi to sie kojarzy z tematem na lekcji WOSu
Konto usunięte
02.04.2010 r. 20:52:24
widać duża była ta kupa
Konto usunięte
02.04.2010 r. 20:52:36
Albo z lekcji do przystosowania zycia w rodzinie
Konto usunięte
02.04.2010 r. 20:52:38
aga .....sz7ybciej szybciej ...moze bedziesz pierwsza od gepcia
Konto usunięte
02.04.2010 r. 20:52:51
Konto usunięte
02.04.2010 r. 20:53:18
kondzio oj malutka malutka
Konto usunięte
02.04.2010 r. 20:55:23
hehe a taką miałem ochotę Cię dziś pocałować
ale zlituj się babo i najpierw zmyj te ***** z włosów
Konto usunięte
02.04.2010 r. 20:55:54
o jakiej kupie dyskutujecie
Konto usunięte
02.04.2010 r. 20:56:19
nie załamuj mnie choc ty słonce
Konto usunięte
02.04.2010 r. 20:56:50
no wiesz aga o tym gównie forumowym
Konto usunięte
02.04.2010 r. 20:57:11
Jak chcecie to moge przepisac specjalnie dla Was swoj ostatni referat z lekcji religii na temat kosciola
Konto usunięte
02.04.2010 r. 20:58:16
aaaa to bylo tak od razu Sylwus
Konto usunięte
02.04.2010 r. 20:59:07
bo mi sie własnie sie pióro złamało....i atrament z kałamaża wyleciał
Konto usunięte
02.04.2010 r. 21:00:02
Pani profesor,,,,,,ja nieprzygotowanie chcialam zglosic!
Konto usunięte
02.04.2010 r. 21:00:57
aga a moze sobie wagary zrobimy
Konto usunięte
02.04.2010 r. 21:01:26
Ooooooo ide na to
Konto usunięte
02.04.2010 r. 21:02:15
Sylwia uciekajmy juz bo zaraz moja kolej przyjdzie
Konto usunięte
02.04.2010 r. 21:02:48
hurrrrraaaaa
zaliczone
dobra aga dajemy noge
Konto usunięte
02.04.2010 r. 21:07:48
Ty się nie chwal tylko zdjęcie łatw
Konto usunięte
02.04.2010 r. 21:19:30
Gepciu?
To ja piekę ciasto dla Ciebie a Ty romansujesz
Konto usunięte
02.04.2010 r. 21:19:45
To ja az dwie paly dostalam ,,,za co
Konto usunięte
02.04.2010 r. 21:21:45
Sylwia,,,juz nie pojdziemy
Konto usunięte
02.04.2010 r. 21:22:40
Na tyleczku chyba Gepcio ta czerwona wstazeczke bedziesz mial
Konto usunięte
02.04.2010 r. 21:23:16
Neron a Ty tu
Konto usunięte
02.04.2010 r. 21:26:30
hahaha my z chłopakami mówimy na dmuchaną \"panna zdziwiona\"bo ma gębę otwartą
Funkcja opiekuńcza rodziny obejmuje nie tylko opiekę nad dziećmi od ich poczęcia do usamodzielnienia, ale także dotyczy opieki nad tymi członkami rodziny, którzy z racji swojego stanu zdrowia lub wieku nie są w stanie samodzielnie zaspokoić swoich potrzeb. Funkcja opiekuńcza rodziny wyraża się przede wszystkim w dostarczaniu pożywienia, ubrania, ochrony przed utratą zdrowia czy życia, zapewnieniu niezbędnych środków do rozwoju biologicznego, psychicznego, społecznego i duchowego.
Funkcja wychowawcza określa oczekiwania i wymagania wobec rodziny, które dotyczą stymulowania osobowego rozwoju jej członków. Oznacza to, że w rodzinie dokonuje się najważniejsza część ogólnego procesu wychowawczego, któremu podlegają ludzie. O ile proces socjalizacji uzdalnia człowieka do bycia z innymi i bycia w świecie, tak by być twórczym, współdziałającym i nie wyrządzać krzywd innym, to proces wychowania uzdalnia do bycia coraz bardziej człowiekiem. W rodzinie dziecko uczy się „jak być człowiekiem”, „jak być sobą”. Rytm życia rodzinnego, stałe, żywe, emocjonalne relacje z innymi są najlepszymi okazjami do uczenia się miłości, otwartości życzliwości, prawdomówności, sprawiedliwości a także poznania swoich możliwości umysłowych, zręcznościowych czy artystycznych. Rodzice, rodzeństwo i inni członkowie rodziny poprzez zachętę, dezaprobatę, współdziałanie, pomoc, własny przykład, stymulują w sposób jawny i ukryty rozwój człowieczeństwa u swoich członków.
Funkcja kulturowa oznacza, że w rodzinie dokonuje się przekazywanie tradycji kulturowej, a także tworzenie nowych jakości. Dziecko w rodzinie poznaje tradycje i zwyczaje regionalne związane z różnymi świętami, ważnymi wydarzeniami.
Funkcja religijna rodziny jest odpowiedzią na potrzeby człowieka, bycia w łączności z Istotą przewyższającą go, dającą bezwzględne bezpieczeństwo, poczucie własnej wartości, sprawiedliwą i kochającą. Religijna funkcja rodziny obejmuje wszystkie czynności i przekazy werbalne i niewerbalne, które dotyczą religijnego rozwoju człowieka. Na rozwój ten składa się poznanie rzeczywistości religijnej, a więc pojęć religijnych, wymogów moralnych, wzorów zachowania religijnego i łączności ze wspólnotą religijną.
Nie wszystkie rodziny wymienione funkcje realizują w takim stopniu, że dzieci mają stworzone optymalne warunki osobowego rozwoju. Wiele rodzin to rodziny dysfunkcyjne, czyli takie, w których jedna lub kilka funkcji nie jest prawidłowo realizowana. W jednych rodzinach pojawiają się trudności w ich realizacji na skutek czynników zewnętrznych (bezrobocie, utrata zdrowia itp.). Są jednak i takie rodziny, w których źródło dysfunkcyjności tkwi w wielu czynnikach odnoszących się do właściwości osobowościowych członków rodziny. Mogą to być zachowania o charakterze nieprzystosowania społecznego, alkoholizm, przestępczy styl życia, brak respektowania norm moralnych czy też brak odpowiedzialności.
pani profesor gotowe
O ja
,,,, Sylwia wygralas
! ja nawet nie zaczelam
Mi to sie kojarzy z tematem na lekcji WOSu
widać duża była ta kupa
Albo z lekcji do przystosowania zycia w rodzinie
aga .....sz7ybciej szybciej ...moze bedziesz pierwsza od gepcia
kondzio oj malutka malutka
hehe a taką miałem ochotę Cię dziś pocałować
ale zlituj się babo i najpierw zmyj te ***** z włosów
o jakiej kupie dyskutujecie
nie załamuj mnie choc ty słonce
no wiesz aga o tym gównie forumowym
Jak chcecie to moge przepisac specjalnie dla Was swoj ostatni referat z lekcji religii na temat kosciola
aaaa to bylo tak od razu Sylwus
bo mi sie własnie sie pióro złamało....i atrament z kałamaża wyleciał
Pani profesor,,,,,,ja nieprzygotowanie chcialam zglosic!
aga a moze sobie wagary zrobimy
Ooooooo
ide na to
Sylwia uciekajmy juz
bo zaraz moja kolej przyjdzie
hurrrrraaaaa
zaliczone
dobra aga dajemy noge
Ty się nie chwal tylko zdjęcie łatw
Gepciu?
To ja piekę ciasto dla Ciebie a Ty romansujesz
To ja az dwie paly dostalam
,,,za co
Sylwia,,,juz nie pojdziemy
Na tyleczku chyba Gepcio ta czerwona wstazeczke bedziesz mial
Neron a Ty tu
hahaha my z chłopakami mówimy na dmuchaną \"panna zdziwiona\"bo ma gębę otwartą
to jak tam z Tobą Aga w końcu jest
jesteś dmuchana ?
Taa dmuchana lala ze mnie